vantriest.reismee.nl

Gambia Dag 12

Dit is niet zomaar een dag. Dit is de dag dat Aart van Triest A.K.A. Papa Holland zijn 70e verjaardag viert. Zoiets konden we natuurlijk niet onopgemerkt aan ons voorbij laten gaan. De dag begon dan ook om 12 uur 's nachts met een wake up song van de boys. We klopten op de deur, oma deed de deur open in d'r gewaagde nachtjapon, want ja wat is nou een beter kado dan......  Oowh verder met het verhaal. Wij stormden zingend met z'n 4en de honeymoon-suite in, waar de jarige jop lag te slapen. Of hij er wakker van werd, is nog steeds de vraag. Maarja na even gezongen te hebben en gek gedaan, gingen we de kamer uit. Arne zat nog met een vraag "Hoelaat morgenochtend ontbijt opa?" waarop opa antwoordde " tis toch al ochtend". Niet hélemaal wakker was hij dus. Na de volgende ochtend ontbeten te hebben ging opa buiten de poort beetje praten met iedereen. Toen kwam Katim (taxichauffeur en goede kennis van opa) naar opa toe met de vraag of opa nog wat over heeft voor de studie van Katim's zoon. Dus opa reed ff met Katim mee naar huis. Na een uurtje of twee verscheen Papa Holland aan het zwembad. Je zag aan opa dat hij ermee zat. "Wat 'n zeugien." zei hij dan ook. Toen kwam Arne van pas, want Arne was realistischer dan opa, zei opa. Met z'n tweeën gingen ze dan ook weer terug naar het huis van Katim. Arne stond met verbazing te kijken, hoe die mensen daar leven. Slapen op de grond, met oude oma in huis geen meubelen echte armoede. Arne kreeg hier de opdracht om met de zoon te praten over de studie (iets in de IT),  wat er bij kwam kijken en hoe zijn toekomst er door verbeterd kan worden. Na een goed gesprek met de zoon van Katim hebben Arne en opa besloten om het geld te geven voor de studie. Wat 'n gedoe allemaal op opa's verjaardag. Nadat dit allemaal achter de rug was gingen we met z'n zessen gezellig eten, waar er nog voor opa gezongen werd. En dan ook deze dag afsluiten met een lekkere ijsco.  Dit was dan ook een heel gezellige en vermoeiende dag. Nu dan maar oogjes toe en slapen maar. <3 Danny

Aart

Bedankt voor de felicitaties allemaal.
Hermien en Juulia ook nog gefeliciteerd!

Jan Aart en Jansje

Alweer bijna voorbij geniet nog maar even van jullie laatste uurtjes en het mooie weer, hier is het koud en nat. Alvast een fijne vlucht en tot zaterdag.dikke kus en knuffel van ons.