vantriest.reismee.nl

Gambia Dag 6

Elke morgen moeten wij onze kleinzonen wekken want ze kunnen slapen als ossen maar dat zijn ze niet. Toen hebben wij met zn allen een paar eitjes naar binnen gewerkt en kon de dag beginnen. Opa werd gebeld door Black Arris, want er was een probleem; flat tire. Die moest gemaakt worden. Opa is naar de poort gelopen en daar stonden Black Arris en Kakakakatim te wachten. De kofferbak werd opengemaakt en daar stond een verrassing te wachten. Een Gambiaanse reserveband.... Ook lek. De krik er ondergezet. Maar die was krikkemakkig, onee krakkemikkig. De Gambiaanse versie van een krik maar gepakt. 6 gespierde negers. Lamine werd ook wakker en besefte zich dat er ook nog een krik bij hem in de auto te vinden was. Een half uur later waren beide banden gemaakt. Om 3 uur werden we opgehaald om naar Tanji te gaan, de vissersplaats van Gambia. De boten kwamen binnen en de mensen kwamen  in actie.  De boten worden leeggehaald door mensen met manden, en voor elk mandje wat ze terugbrengen krijgen ze 3 vissen. Lamin was ondertussen vis aan het kopen voor de ceremonie van zijn overleden zwager. We hebben de rokerij gezien daar waar ze Opa wel konden gebruiken. Schoonmaken was namelijk ver te zoeken. Oma kreeg nog een baby aangeboden waar ik met open mond naar heb staan luisteren. Een moeder die haar kind zo weg geeft aan iemand omdat ze een andere huidskleur hebben. Bijzonder maar begrijpelijk, een moeder wil het beste voor haar kind. Op de terugweg een noodstop gemaakt, want De Banjul Belly was nu bij Opa aanwezig. 's Avonds lekker gegeten bij Paradiso na een hevige tornado overleefd te hebben. Opa en oma hadden de paraplu opgeëist dus de klein kinderen moesten door de regen:(. Wat hebben we het toch zwaar. Daarna met de boys opstap geweest en lekker gaan slapen.  Groeten van Aart en Stan

Herriejetje

Nu oma nog. Maakt oma ook knappe gambiaanse mannen het hoofd op hol? Oma kan ook heel goed dansen hoor!

Karel Enters

Hartstikke leuk verslag. We komen heel veel bekende dingen tegen. Tanjil, crocodilepool, enzovoort.
Geniet er maar goed van. Over een paar maanden zijn wij weer aan de beurt. Zien er nu al naar uit, zeker na al die dagelijkse verslagen. Veel plezier nog. Groeten aan Aart en Fenna.