vantriest.reismee.nl

Gambia Dag 5

Gambia Dag 5 Trouwe volgers der avonturen de familie van Triest, vandaag op dag 5 van het Gambiaanse avontuur genoten wij nog steeds na van de paringsdans van opa met het wilde blonde Nederlandse beest. Ongelofelijk dat een 150 kilo wegend vrouwtje zulke capriolen kan uithalen om haar mannetje in haar holletje te lokken. Dit wekte ook eerder lachgevoelens dan lustgevoelens op bij opa, maar desondanks danste hij er lustig op los. Ondertussen, nog steeds wegdromend onder de Gambiaanse zon, waren wij met een gambiaanse wandelpas (volgens stan zo'n 3 km pu langzamer dan in Nederland) naar de auto van Black Arris gelopen om onze eerste echte indrukken van Gambia te krijgen. Onderweg begon het met het spelletje 'ikgooieenlollyuithetraam'. Spelregels: gooi een lolly uit het raam en kijk welk jongetje het eerst een snoekduik maakt op de lolly. Degene wie op de goede had gewed won. Alle gekheid op een stokje, wel heel apart om te zien dat iemand zo blij kan zijn met een simpele lolly. We reden steeds verder een woonwijk en het OPEN riool begon steeds meer te ruiken. De huisjes steeds krakkemikkiger, maar de glimlachen op de gezichten van de mensen bleef even groot, zelfs groter. Bestemming bereikt, krokodillenvijver, Black Arris zijn wakuwaku, de Afrikaanse versie van de tomtom, had ons in een keer goed geleid. In de krokodillenvijver gingen we op zoek naar Charlie, een naar zeggen drie meter grote krokodil, jammer genoeg vonden we deze niet. Wel mochten we allemaal crocodile dundee zijn en een mooie foto maken met de krokodil. Na de krokodillenvijver gingen we door naar de markt in Banjul. We werden in de auto al bang gemaakt voor 'pickpockets' en 'hustlers', maar wanneer we naar PapaHolland en Black Arris zouden luisteren was er niks aan de hand. Met Lamin (Black Arris) voorop en Opa achterop werden we dan ook veilig de markt over geleid. Niks gekocht, maar donder op, wel weer een ervaring rijker. Toen we weer aankwamen bij het hotel nog even zwemmen en een balletje geslagen met de proftennisser in ons gezelschap. Daarna weer heerlijk gegeten onder het genot van een spelletje afrikaans bingo. Doel van dit spel: spot de westerling met zijn of haar aangekochte gambiaan. Degene wie als eerste spot heeft een punt. Volgens mij staat Danny nu eerste, maar het is raar om te zien dat zoveel mensen hier naartoe komen om 'liefde' te kopen.   Morgen weer meer, Samede, Arne en de rest

Herriet

Leuk Arne. We genieten van jullie verhalen en belevenissen. Ik zie het helemaal voor me met die lolly. Haha. Kusje voor allemaal.

Herriet

het verhaal van een lolly doet me denken dat ik met opa en danny in gambia was. Danny was toen 12. Dozen met pennen hadden we mee. onderweg gooide opa pennen uit de auto. Ik vond het wel een beetje raar maar als je stopte en ging uitdelen dan werd je gewoon aangevallen af en toe. Danny bekeek het zich een tijdje en kwam toen met een heerlijke droge opmerking"opa lijkt wel op sinterklaas, die strooit ook altijd". Het is zo apart dat de mensen zo blij kunnen zijn met een pen of een lolly. Maken jullie ook veel foto's. Kus vanuit Elburg. Miguel ligt nog heerlijk te slapen. Het regent ook al de hele morgen.

Jetje

Wat ontzettend leuk om het op deze manier mee te beleven. Wat lijkt me het geweldig om mee te maken en vooral op deze manier met een goede gids (al gedraagt hij zich niet altijd even netjes, haha) die de weg en de bevolking kent, en met oma Fenna! Geniet van deze onvergetelijke en onbeschrijflijke ervaring. Groetjes van 2 verzopen katten uit Elburg, Jan en Jet

Rieny en Herman

Lieve allemaal,
Wat leuk om jullie te volgen en te lezen wat jullie allemaal doen. Geniet van de goeie temperatuur want hier is het erg nat en koud.
Geweldig om samen zo'n reis te maken.

kjell

haha leuk om alles zo te lezen,
veel plezier nog en geef ze nog maar een paar lolly's
greetz.